Acasă departe de casă

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 09 aprilie 2020 322 afişări

Cu nu mai mult de vreo trei ani în urmă, Airbnb abia făcea primii paşi în România. Cei care călătoriseră mult prin străinătate ştiau câte ceva despre ce înseamnă şi despre sistemul de funcţionare a acestei platforme prin care pot fi închiriate direct de la proprietari camere, case sau apartamente. Cam tot pe atunci, când Airbnb abia testa piaţa locală, Alexandra Bogatu şi-a încercat norocul cu primele apartamente de închiriat turiştilor, dar nu numai. Ani mai târziu, businessul ei, care poartă numele Rezident, creşte şi chiar se transformă - cum altfel? - în vremuri de pandemie.

„Povestea Rezident a început acum trei ani, într-un apartament din centrul Bucureştiului, pe când eu lucram la Londra. Am vrut atunci să testez dacă fenomenul Airbnb prinde şi în România şi a fost un pariu câştigat”, povesteşte Alexandra Bogatu, responsabilă cu administrarea businessului creat alături de familia ei.

Provine dintr-o familie de antreprenori, oameni pasionaţi de cifre şi de afaceri. A plecat de acasă, din Constanţa, de la vârsta de 17 ani şi a trebuit să locuiască la internat, la cămin şi în multe alte locuri de-a lungul timpului. A absolvit Fettes College în Edinburgh, Scoţia, apoi a făcut un BA (Bachelor of Arts) în Economie şi Management cu Studii în Ştiinţe Europene la UCL College London. Imediat după terminarea facultăţii, a ajuns să lucreze pentru DHL Global Forwarding, o divizie din cadrul grupului german de logistică şi curierat DHL. O vreme, călătorea frecvent în interes de serviciu şi ajungea să se cazeze în tot felul de camere de hotel, unele mai impersonale ca altele. A vizitat peste 40 de ţări şi a locuit în alte patru, aşa că şi-a obţinut, virtual, paşaportul de cetăţean global.

„Atunci mi-am dat seama că mi-aş fi dorit să stau într-un apartament drăguţ, în care să mă simt ca acasă, dar în care să am la îndemână toate serviciile unui hotel”, îşi aminteşte ea.

Aşa că, după doi ani de la terminarea facultăţii, a fondat ea însăşi o reţea cu locuri de acest fel, Rezident, o afacere care oferă, pentru perioade mai scurte sau mai lungi, apartamente de închiriat cu o gamă completă de servicii hoteliere, proprii sau externalizate. A investit la început în trei apartamente în Bucureşti, cumpărate cu 1,8 milioane de euro. Le-a renovat şi a dat fiecăruia o temă individuală de design. Şi nu doar atât.

„Adevărata inovaţie a businessului constă în faptul că tot procesul de cazare este complet automatizat, de la plată la accesul în apartamente pe baza yalelor digitale, la contactul cu oaspeţii, la intermedierea de servicii şi concierge (administrare – trad.). Pe lângă timpul şi dedicarea unei echipe fără de care nu am fi putut ajunge aici, am investit mult în dezvoltarea platformei, automatizări şi în renovarea apartamentelor.”

Treptat, businessul s-a extins, iar Rezident a ajuns azi la un portofoliu de 31 de apartamente - în Bucureşti, Eforie Nord şi Predeal. Astfel, 2019 a venit cu o cifră de afaceri de 1 milion de lei (circa 210.000 de euro), iar echipa a crescut şi ea – de la patru la opt oameni. „În Predeal, suntem la zece minute de pârtie, iar în Eforie – chiar pe malul mării, la un minut de plajă. Şi în Bucureşti le ofer oaspeţilor mei o experienţă centrală, în Piaţa Romană, pentru că înţeleg cât de important este pentru ei să nu stea în trafic, să fie aproape de staţiile de metrou şi de toate punctele de interes turistic”, spune Alexandra Bogatu.

Preţurile variază în funcţie de sezon, astfel că, într-o perioadă în care cererea nu este prea mare, închirierea unei garsoniere poate să pornească şi de la 30 de euro pe noapte. „Operăm un sistem similar zborurilor low cost, la preţul de bază oaspetele putând adăuga extra servicii pe care noi le oferim: de la transferuri de la aeroport la cafea de origine sau masaj terapeutic.”

Planurile Rezident în 2020 merg şi mai departe. Dincolo de extinderea portofoliului cu noi proprietăţi, Alexandra Bogatu pregăteşte lansarea Rezident Hosting, un serviciu prin care oferă la scară mai largă şi altor proprietari posibilitatea de a-şi lista apartamentele pe platforma Rezident, oferindu-le consultanţă, de la design până la autorizări specifice, management, curăţenie şi customer service. Practic, un Airbnb în miniatură. „De asemenea, avem în plan proiecte de clădiri de apartamente integral Rezident, având deja în lucru o clădire la mare şi fiind în faza de proiectare pentru un imobil în Bucureşti.” Rezident nu trece însă indiferent pe lângă pandemia de COVID-19, numele de cod al izolării în case în această perioadă, mai ales că industria HoReCa este cea mai expusă efectelor. Aşa că Alexandra Bogatu s-a adaptat rapid şi a lansat două servicii noi. „Primul se adresează celor care au nevoie să stea în izolare, iar noi le punem la dispoziţie totul, ajutându-i inclusiv cu livrarea cumpărăturilor la uşa apartamentului. Cu al doilea, venim în întâmpinarea clienţilor cu pachete pe perioade mai lungi, de la câteva săptămâni la câteva luni, pentru cei care au rămas în Bucureşti.”

Pachetul de izolare într-un apartament cu un dormitor costă 1.450 de lei pentru două săptămâni, iar pentru o lună ajunge la 600 de euro. Şi aşa, Rezident devine acel „acasă” departe de casă, dar atât de necesar acum.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.