10% dintre turiştii cazaţi în România fură din pensiuni şi hoteluri

Autor: Ioana Matei Postat la 31 octombrie 2014 79 afişări

10% dintre turiştii cazaţi în România fură din pensiuni şi hoteluri

Aproximativ 10% dintre turiştii cazaţi în pensiunile şi hotelurile din România pleacă acasa cu diferite obiecte din unităţile de cazare, potrivit unui studiu realizat în luna octombrie de platforma de rezervări hoteliere HotelGuru.ro. Printre obiectele luate de turişti se numără prosoapele, tacâmurile, telecomanda, dar şi obiecte mai puţin obişnuite, cum ar fi furtunul de stins incendiul sau ghivecele cu flori.

Cel mai frecvent, unitatile de cazare se confrunta cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile in care turistii pleaca acasa cu obiectele hotelului), tacamurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/bauturi din mini-bar, nedeclarate de turisti atunci cand se decazeaza (27%). Lista obiectelor “imprumutate” de turisti contine si: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la camera, jardiniere si ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondentii studiului a declarat chiar ca a avut un turist care a plecat acasa cu furtunul de stins incendiul.

Per total, majoritatea respondentilor (proprietari de hoteluri si pensiuni) au afirmat ca li se intampla sa lipseasca ceva dupa plecarea clientului in aproximativ 10% din cazuri. Doar 3 dintre cei chestionati a spus ca se confrunta cu aceasta situatie in 51-75% din cazuri. Printre cele mai valoroase obiecte disparute se numara uscatoarele de par, halate de baie, o tava din inox dar si tablouri si obiecte artizanale. Facand un calcul, valoarea totala a daunelor avute in acest an poate ajunge si la 2000 - 2500 lei, per unitate hoteliera participanta la studiu.

Pe langa obiectele lipsa, managerii de hoteluri si pensiuni sunt, uneori, si martorii unor evenimente mai putin obisnuite petrecute in incinta unitatilor sale. De exemplu, printre evenimentele relatate se numara si cazul unui turist care a plecat fara sa achite, pe usa de la balcon, luand si cheia cu el sau al unora care au inlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescenta. Cei mai multi hotelieri declara ca in cazul in care observa ca a disparut ceva, nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,33% dintre cazuri), in timp ce doar 26% dintre acestia contacteaza clientul pentru a-si recupera obiectele. Cei mai multi tin totusi o evidenta a clientilor care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor.

Turistul caruia i se reclama lipsa unor obiecte din camera in care a fost cazat, refuza, de cele mai multe ori sa recunoasca, declara majoritatea respondentilor, in timp ce doar 10 manageri au declarat ca turistii recunosc si restituie sau platesc daunele. Studiul a fost realizat pe un esantion de 140 de respondenti din toata Romania, care au participat online la completarea chestionarului in perioada 01.10.2014 – 20.10.2014

Urmărește Business Magazin

/actualitate/10-dintre-turistii-cazati-in-romania-fura-din-pensiuni-si-hoteluri-13482621
13482621
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.